Gerelateerde verhalen

Deze pagina toont verhalen gerelateerd aan Gezondheid & Labo. Bekijk alle verhalen.

Workshops EhB

Ontdekking en inspiratie: Workshops op campus Jette

Maar liefst 741 leerlingen namen dit academiejaar deel aan een reeks boeiende workshops op onze campus in Jette. Deze workshops, variërend van Workshop CSI DNA-analyse Wie is de dader, Workshop Basic Life Support & AED, Worshop CSI: onschuldig poeder of drug, Workshop Krijg grip op je GIP, Workshop Smaak-maker,… bieden een praktische en interactieve kijk in de wereld van zorgberoepen en wetenschappen.
Student op stadhuis

Studente Mariama ontvangen op stadhuis

Studente Vroedkunde, Mariama Camara, werd vrijdag onthaald door burgemeester Bart Somers in het stadhuis van Mechelen. Mariama was de heldin van de week toen ze in het station van Mechelen een onverwachte bevalling tot een goed einde bracht.
Innovatie in bioprinting

Innovatie in bioprinting

Dat niet enkel theorie maar ook praktijk cruciaal is binnen onze opleiding biomedische laboratoriumtechnologie bewijst Hilal Öncü Onze derdejaarsstudente loopt momenteel stage bij Bio INX in Gent.
Melkmagie: een betoverende workshop voor Brusselse leerlingen

Melkmagie: een betoverende workshop voor Brusselse leerlingen

Brusselse leerlingen krijgen bij ons de kans om in de wondere wereld van biotechnologie te duiken. Recent namen de leerlingen van Regina Pacis Laken deel aan de exclusieve workshop "Melkmagie", een initiatief van het Open BioLab Brussels. Deze bijzondere ervaring gaf hen de kans om genetisch gemanipuleerde darmbacteriën te maken die lactose detecteren en daarbij roze kleuren.
Voedings- en dieetkunde

Wat is een worstenbroodje zonder worst?

Vegan maaltijden in studentenrestaurants. Dat was het onderwerp van een driedaags netwerkevent in Praag, waar opleidingshoofd voedings- en dieetkunde (VDK) Katrien Van Beneden samen met STUVO-collega Dagmar Schwall (ook alumnus VDK) aan deelnam.
Ze kregen er naast vegan en vegetarische maaltijden ook heel wat tips en tricks rond duurzame voeding voorgeschoteld.
Studenten verpleegkunde Halle

Naar Carnaval tijdens de schooluren?

Carnaval is niet alleen een tijd van feest en kleurrijke kostuums, maar ook een periode waarin de veiligheid en gezondheid van feestvierders centraal staan. Dit jaar hebben zo’n vijftien studenten uit ons vierde jaar van de bachelor Verpleegkunde zich vrijwillig ingezet om tijdens Carnaval Halle de handen uit de mouwen te steken.