Student op stadhuis

Studente Mariama ontvangen op stadhuis

Studente Vroedkunde, Mariama Camara, werd vrijdag onthaald door burgemeester Bart Somers in het stadhuis van Mechelen. Mariama was de heldin van de week toen ze in het station van Mechelen een onverwachte bevalling tot een goed einde bracht. Ze werd tijdens het bezoek vergezeld door opleidingshoofd Joeri Vermeulen.

Ontroerd

Burgemeester Bart Somers (Voor Mechelen) was zichtbaar ontroerd door het verhaal van Mariama en had een speciaal cadeau voor haar. “We zijn ongelooflijk trots op Mariama. Ze is een heldin. Een studente die bij zo’n moeilijke bevalling kalm blijft, dat allemaal in goede banen begeleidt en bij haar eerste bevalling direct alles helemaal correct doet, die verdient echt een dikke merci. We willen in het nieuwe station van Mechelen een plek inrichten waar de foto van de baby hangt die daar werd geboren. En uiteraard zullen we daar ook de naam van Mariama bij vermelden. Hoe groot is de kans dat dit gebeurt? We moeten dit koesteren.”
Ook opleidingshoofd vroedkunde Joeri Vermeulen was onder de indruk van de prestatie van de studente, maar toonde zich toch ook bezorgd: "Ik denk dat Mariama toch erg geschrokken is van alle aandacht die ze heeft gekregen. Daarom wou ik er vandaag ook bij zijn om haar vanwege de docenten een hart onder de riem te steken."

Extra punten

Dat ze ook nog zou gehuldigd worden in het Mechelse stadhuis, dat had Mariama naar eigen zeggen niet verwacht. “Ik heb gewoon gedaan wat ik moest doen. Iemand had hulp nodig en ik was daar toevallig. Ik had nooit verwacht dat dit zoveel aandacht zou krijgen. Of het op school extra punten oplevert? Dat denk ik niet, en ik moet bovendien nog heel veel leren.”