Onze Kenniscentra

Het grootste deel van het onderzoek aan de Erasmushogeschool is van praktijkgerichte aard. Met dit onderzoek trachten we antwoorden te bieden op actuele, maatschappelijke en economische noden of opportuniteiten uit het werkveld. Elk onderzoek wordt gevoerd in samenwerking en overleg met partners uit het betreffende werkveld. De output van dit onderzoek is bovendien rechtstreeks vertaalbaar naar concrete toepassingen voor het werkveld.

Kruisbestuiving

Naast de kruisbestuiving met het werkveld is ook de verwevenheid van onderwijs en onderzoek een belangrijk aandachtspunt. Er wordt telkens gezocht naar onderzoeksprojecten die ook een meerwaarde kunnen bieden voor de opleiding. Daarom worden ook studenten ingezet in het onderzoek, telkens onder begeleiding van een deskundige onderzoeker of docent.

EhBlog

IIM

Idea & Innovation Management blaast 10 kaarsjes uit

Dit jaar viert de bacheloropleiding Idea & Innovation Management haar 10-jarig jubileum. Om dit bijzondere moment te vieren, stelden we 10 vragen aan het opleidingshoofd Walter Vandervelde. Want zelfs na 10 jaar staan er nog veel spannende ontwikkelingen op de planning voor IIM.
Workshops EhB

Ontdekking en inspiratie: Workshops op campus Jette

Maar liefst 741 leerlingen namen dit academiejaar deel aan een reeks boeiende workshops op onze campus in Jette. Deze workshops, variërend van Workshop CSI DNA-analyse Wie is de dader, Workshop Basic Life Support & AED, Worshop CSI: onschuldig poeder of drug, Workshop Krijg grip op je GIP, Workshop Smaak-maker,… bieden een praktische en interactieve kijk in de wereld van zorgberoepen en wetenschappen.