Accounting Administration

“Wanneer komt er een reeks over accountants zoals Topdokters?”

Ze leiden de accountants van morgen op. Maar wie zijn de opleidingshoofden en docenten accountancy-fiscaliteit in onze Vlaamse hogescholen? In de reeks 'De Accountancyklas' geeft Accountancy Vandaag ze een stem. Vorige week interviewde ze Thomas De Jonckheere, opleidingshoofd van het graduaat Accounting Administration en het postgraduaat Fiscaliteit.

Accountancy Vandaag

Als fiscaal advocaat brengt Thomas zijn expertise rechtstreeks naar de klas, waardoor studenten profiteren van zijn actuele kennis en praktijkervaring. Zijn betrokkenheid bij zowel de academische wereld als het werkveld zorgt ervoor dat onze opleidingen accounting administration en fiscaliteit relevant en up-to-date blijven.

Momenteel worden de beroepen in deze sector nog niet aantrekkelijk genoeg gemaakt. Jongeren weten onvoldoende wat de jobs precies inhouden. Het is veel meer dan het verwerken van cijfers: klantenrelaties beheren, adviesverlening, ... Op tv heb je De Rechtbank, Topdokters en Onderzoeksrechters, maar zoals Thomas terecht vraagt: "Wanneer komt er een reeks over accountants?”.

Werkplekleren

Bij ons draait het niet alleen om theoretische kennis, maar ook om praktische vaardigheden en ervaring. Dankzij samenwerkingen met vooraanstaande bedrijven zoals EY en KPMG krijgen onze studenten de kans om stage te lopen en rechtstreeks te leren van professionals in het veld.

“We hebben een samenwerking met EY en KPMG. Zij bieden onze graduaatstudenten stageplaatsen aan, gaan in de jury van onze projectvakken zitten en komen langs met gastsprekers.”

Opleidingshoofd

Van student tot alumni

Wat ons onderscheidt, is onze focus op inclusie en ondersteuning. Of je nu een werkstudent bent, een topsporter met een druk schema, of een jonge professional met een passie voor cijfers, bij ons vind je een programma dat bij jou past. We bieden flexibele studiemogelijkheden en extra ondersteuning voor studenten die het nodig hebben, waaronder taalbegeleiding voor niet-Nederlandstalige studenten.

Bovendien stopt ons engagement niet bij het afstuderen. Als alumnus van Erasmushogeschool Brussel blijf je deel uitmaken van onze gemeenschap en bieden we mogelijkheden voor levenslang leren en professionele ontwikkeling.

“In het kader van permanente vorming kun je als alumnus drie vakken uit het postgraduaat opnemen: trends, wetgeving en fiscaliteit; specifieke topics fiscaliteit en fiscale praktijkoefeningen.”

Opleidingshoofd

Kortom, als je op zoek bent naar een stimulerende en veelzijdige opleiding in accountancy en fiscaliteit, dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Benieuwd naar het volledige interview van Accountancy Vandaag met Thomas? Lees het hier.