Studiekeuze Toerisme - & recreatiemanagement

Waarom Koen koos voor de opleiding Toerisme- & Recreatiemanagement

Sommige studenten kiezen heel bewust voor een opleiding Toerisme- en Recreatiemanagement, omdat ze met een heel duidelijke overtuiging in het leven staan. Net zoals Koen, die Toerisme- & Recreatiemanagement studeert in het derde jaar. Wat hij later precies wil doen is nog niet helemaal duidelijk, maar hij weet maar al te goed wat de relevantie is van zijn opleiding en hoe zijn persoonlijke overtuiging hieraan bijdraagt. Een kritische blik op de sector verhoogt je jobmogelijkheden.

Koen Allard Toerisme- & Recreatiemanagement
Koen Allard
Student derde jaar Toerisme & Recreatiemanagement

Ontdek het prachtige erfgoed dat onze planeet te bieden heeft

Toerisme- & Recreatiemanagement studeren is eigenlijk gewoon plezant! Je leert er hoe de wereld in elkaar zit, ontdekt er het prachtige erfgoed dat onze planeet te bieden heeft en maakt er kennis met de verschillende sectoren die “toerisme” rijk is. Bovendien doe je dat allemaal, en nog veel meer, terwijl je niet één, maar meerdere talen leert! Het is een beetje zoals op wereldreis gaan, maar dan vanuit het auditorium of klaslokaal. De examens moet je er natuurlijk wel bijnemen ;).

Een sector met mogelijkheden en een mooie toekomst

Daarnaast is het een sector met enorm veel mogelijkheden en een mooie toekomst. Steeds meer mensen hebben de middelen om op reis te gaan en aan keuzemogelijkheden komt er haast geen einde. Daarenboven reist iedereen (toch zolang alles goed gaat) met een lach op zijn gezicht, wie wil er nu niet in zo’n sector werken?

Hoe creëer je een duurzame context in toerisme en recreatie?

Het mag dan wel plezant zijn, steeds meer toeristen brengen vanzelfsprekend ook heel wat vragen met zich mee. Heel wat bestemmingen gaan gebukt onder het massatoerisme, vervuiling blijft een probleem, etc. Vooral het zoeken van een evenwicht en het creëren van een duurzame context om op een gezonde manier voor alles en iedereen aan toerisme te kunnen doen interesseert me enorm. Maar vooraleer je hiermee aan de slag kunt gaan, moet je natuurlijk eerst alle aspecten inzake toerisme leren begrijpen en net daarom ben ik aan deze opleiding begonnen. Zo hoop ook ik ooit mijn steentje te kunnen bijdragen aan een gezonde en vooral duurzame vakantiesector!

Koen Allard - Derdejaars Toerisme- & Recreatiemanagement

De bachelor Toerisme & Recreatiemanagement aan EhB is internationale opleiding die uit de praktijk, projectmatig en talentgericht is. Een verkort traject volgen kan ook. Kom zeker eens langs op een infodag of schrijf je in voor de openlesdag.