grand prix

Twee Grand Prix voor oud-student Niels Sienaert op Cannes Lions 2021

Niels Sienaert, oud-student Communicatiemanagement, kon deze week maar liefst 2 Grand Prix in de wacht slepen tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity. Of wij staan te blinken van trots? Uiteraard!

Het jaarlijkse Cannes Lions International Festival of Creativity is bij het brede publiek misschien iets minder bekend dan het Filmfestival van Cannes, maar voor de reclame- en marketingwereld wel minstens even belangrijk. Noem het gerust het WK of de Olympische Spelen van PR, Marketing & Communicatie.Tijdens dit festival worden prijzen toegewezen aan merken die bijzondere marketingcampagnes hebben afgeleverd. Per discipline worden er geen medailles maar wel Gouden en Zilveren ‘Lions’ uitgereikt door een vakjury. Daarnaast zijn er ook enkele Grand Prix te winnen, prijzen voor straffe campagnes.

Dit jaar won Niels Sienart, oud-student Communicatiemanagement, maar liefst 2 Grand Prix, o.a. voor zijn project "Contract for Change" dat hij met zijn werkgever FCB Chicago ontwikkelde voor het biermerk "Michelob Ultra". Met dit project wil hij de landbouw in Amerika aansporen om volledig biologisch te werk te gaan.

Niels studeerde al in 2008 bij ons af. Na enkele jaren de Belgische arbeidsmarkt verkend te hebben, maakte hij in 2018 de grote oversteek naar de USA. Al snel groeide hij door tot Creative Director bij FCB Chicago.

Bij EhB proberen we onze oud-studenten niet uit het oog te verliezen. En ja, elke keer opnieuw lopen we over van trots als we zien hoe goed ze het ervan afbrengen.

Ilse Godts
Docent Communicatiemanagement