Delphine student Communicatie

Terugblikken met laatstejaarsstudent Delphine

Het academiejaar zit er bijna op. Tijd om terug te blikken met Delphine, laatstejaarsstudent Communicatie. Ze vertelt over haar laatste maanden aan EhB, haar hoogtepunten en haar toekomstplannen.

Hoe kijk je terug op je studies aan EhB?

Heel goed! Ik heb er helemaal geen spijt van. Ik ben jammer genoeg gestart met mijn studies tijdens COVID, toen de lessen nog online waren. Het was toen vrij moeilijk om mij aan te passen, gelukkig hebben de docenten daar rekening mee gehouden waardoor alles uiteindelijk vlotjes verliep.

Wat was je hoogtepunt?

Toen ik te horen kreeg dat ik op Erasmus mocht vertrekken. Ik had voor EhB gekozen omdat ik wist dat ik op deze school de nodige begeleiding ging krijgen als ik naar het buitenland zou vertrekken. Deze begeleiding kreeg ik effectief.

Wat was je favoriete vak en waarom?

Merkencommunicatie. Dit vak kreeg ik in het eerste jaar en leerde ik over de wereld van reclame, hoe een merk sterker kan worden dankzij communicatie en hoe de juiste tools gebruiken naar de juiste doelgroep. Het was mijn favoriete vak omdat we vrij waren om onze creativiteit te uiten, maar nog steeds op een strategische wijze.

Hoe ervaar je Brussel als studentenstad?

Brussel is volgens mij DE studentenstad omdat iedereen hier een verschillende achtergrond heeft. Uit deze diversiteit heb ik veel geleerd vanuit anderen, maar ook vanuit mezelf. In Brussel is veel plaats voor verkenning, maar ook voor zelfontplooiing.

Wat brengt de toekomst?

Ik ben van plan om verder te studeren: een master in Communicatiewetenschappen. Natuurlijk hoeft dit niet per se met mijn professionele bachelor Communicatie, maar ik voel mezelf nog te jong om al te werken.

Zou je anderen aanraden om te studeren aan EhB?

Zeker! Aan EhB studeren was voor mij de perfecte overgang na het middelbaar. Ik kreeg de nodige begeleiding van docenten en had ik geen schrik om vragen te stellen. Mijn parcours zou zeker en vast verschillend zijn geweest als ik meteen naar de universiteit zou zijn gegaan.