Aimy - student Audiovisuele Kunsten

Terugblikken met Aimy, eerstejaars aan het RITCS

Het academiejaar zit er alweer bijna op. Tijd om terug te blikken met Aimy, eerstejaarsstudent Audiovisuele Kunsten aan het RITCS. Ze vertelt ons over haar hoogtepunten en haar ervaringen in Brussel. "Brussel is een stad waar er om elke hoek wel iets te doen is. Ik vind het gewoon te cool om hier te studeren."

Hoe kijk je terug op het academiejaar?

Bij de start had ik veel stress en zenuwen om aan het jaar te starten. Geen enkele week is hetzelfde in mijn opleiding. Die grote afwisseling is eerst wat aanpassen maar achteraf valt het goed mee. Ik kreeg heel interessante vakken door docenten die in de mediawereld werken en waar we veel van kunnen leren. Voor mij is het niet het eerste jaar dat ik studeer maar zeker wel het tofste en ik ben zeker voldaan na dit jaar.

Wat was je hoogtepunt?

In mei hadden we studiodagen. Elk productiehuis moet dan zijn progamma's voorstellen. Het is een groot groepswerk waar we enorm hard aan hebben moeten werken, maar ik ben enorm tevreden met het eindresultaat van elke groep. Zoveel samenwerken en elke dag samen op school zijn zorgt wel voor een sterk groepsgevoel binnen onze klas.

Wat was je favoriete vak en waarom?

Productietools, een vak binnen mijn afstudeerrichting Productie. We leerden over Excel en andere handige tools om te gebruiken tijdens onze workshops en later on the job. We kregen het vak van een docent die ook in het vak werkt waardoor we veel meer hebben bijgeleerd dan enkel een spreadsheet. Onze klas telt ook maar 6 studenten waardoor we wel een hechtere groep zijn geworden.

Hoe ervaar je Brussel als studentenstad?

Het is een stad waar er om elke hoek wel iets te doen is. Ik vind het gewoon te cool om hier te studeren. Het is altijd al mijn droom geweest om hier te studeren maar later ook te wonen.

Waar kijk je naar uit deze zomervakantie?

Ik werk veel deze zomer maar dat is samen met mijn vrienden wat wel fijn is. En ja, de festivals ook natuurlijk want het is de eerste keer dat ik zonder mijn mama naar een festival ga.

Zou je anderen aanraden om te studeren aan het RITCS?

Natuurlijk, het RITCS is een zeer toegankelijke school. Ik heb ook het gevoel dat iedereen hier zichzelf kan zijn en dat iedereen voor je klaarstaat als er iets is.