take over

Supreme Projects takes over

Voor het vak Projects, Travel & Events kregen de tweedejaarsstudenten van Organisatie & Management de kans om op eigen houtje een volledig event op poten te zetten in opdracht van een externe opdrachtgever. Niet zo een makkelijke opdracht in deze "alles-moet-online"-coronatijden.

Het groepje van Bruno Lamal, Darlène Mpati, John Bellot en Gabriella Mrad had absoluut geen zin in het zoveelste online evenement en was vastberaden om een opdrachtgever te vinden voor wie ze live iets mochten organiseren. Met hun voor de gelegenheid opgerichte bedrijfje Supreme Projects contacteerden ze verschillende basisscholen en het duurde niet lang voor ze terecht konden bij basisschool Sint-Martinus in Sint-Jans-Molenbeek.

school

Directeur Peter Droeshout was al een tijdje van plan zijn lerarenteam eens goed in de bloemetjes te zetten, dus de vraag van Supreme Projects kwam als een geschenk uit de hemel. Hij vroeg hen iets te organiseren waarbij de leerkrachten volledig konden ontspannen en genieten, terwijl de leerlingen goed opgevangen werden.

Al snel hadden de studenten een namiddagvullend programma uitgewerkt waarbij de leerkachten konden genieten van een coronaproof lunch, een ludieke quiz en een ontspannende receptie achteraf - allemaal in een prachtig versierde leraarskamer. Dankzij een echte teacher takeover konden ook de leerlingen de hele namiddag ravotten en genieten van spelletjes die aan elke leeftijdsgroep waren aangepast.

leraarskamer

Alles wat gepland en besproken was, hebben ze uitgevoerd: de broodjes, de quiz, de receptie achteraf, … Ze hebben niet enkel de afzonderlijke groepen een moment van amusement gegeven, maar ook de hele groep nadien samen gebracht, wat een échte verademing was.

Peter Droeshout
Directeur basisschool Sint-Martinus

Maar ook voor onze studenten deed het deugd om iets buiten de eigen kamermuren te organiseren en dergelijke feedback te ontvangen. "Het voornaamste dat ons bijgebleven is, zijn alle lachende gezichten", aldus Bruno Lamal (student OM). We kunnen dus besluiten dat het event een schot in de roos was!