Summerschool

Summerschool voor studenten Accounting Administration

Onze graduaatsopleiding Accounting Administration organiseert deze zomer een inspirerende summerschool waar studenten uit het Verenigd Koninkrijk en België samenkomen. Van 8 tot 13 september kunnen onze studenten deelnemen aan dit verrijkende programma, genaamd U RISE: Empowering Futures.

U RISE: Empowering Futures

Met deze summerschool willen we onze studenten de kans bieden om internationale en interculturele competenties te ontwikkelen. Zo gaan ze een hele week lang intensief samenwerken en debatteren over allerlei diversiteitsthema’s met studenten van Hogeschool Gent en Burton and South Derbyshire College.

Wat staat er op de agenda?

• Workshops over diversiteit: Dynamische workshops die de studenten in aanraking brengen met verschillende talen en levensvisies. Activerende werkvormen stimuleren de interactie tussen studenten van alle partnerinstellingen, wat leidt tot een verrijkende uitwisseling van ideeën en perspectieven.
  • Culturele activiteiten: Naast de workshops bieden we culturele activiteiten aan die hun inzicht geven in sociaal-culturele bezienswaardigheden. Denk aan rondleidingen door historische steden, waarbij ze diverse achtergronden en perspectieven leren kennen en begrijpen.
  • Internationale ervaring: Samen met internationale medestudenten verkennen ze de cultuursteden Gent en Brussel. Van historische boottochten in Gent tot het ontdekken van de bruisende wijken in Brussel, deze ervaringen dragen bij aan zowel hun persoonlijke als professionele groei.

Een rijke ervaring

We moedigen al onze studenten aan om deel te nemen aan deze summerschool. Het is de perfecte gelegenheid om hun internationale en interculturele vaardigheden te versterken en waardevolle (inter)nationale contacten op te doen. Bovendien is er een mogelijkheid om dit project volgend jaar verder te zetten in Engeland…

We kijken uit naar alle boeiende verhalen die deze summerschool zal voortbrengen! 🌟