Stages

Studenten Logies-, Restaurant-, en Cateringmanagement op stage

Onze eerstejaarsstudenten van de graduaatsopleiding Logies-, Restaurant-, en Cateringmanagement hebben dit jaar weer fantastische ervaringen opgedaan tijdens hun stages. Drie van hen delen graag hun verhaal: Tibo bij Traiteur Coppey, Lamya bij Caleo Café en Boris bij Sheraton Brussels Airport Hotel.

De stageverhalen

Tibo bij Traiteur Coppey

Tibo heeft zijn middelbare school afgerond aan de hotelschool COOVI, waarna de opleiding Logies-, Restaurant- en Cateringmanagement een logische vervolgstap was. Hij kwam in aanraking met Traiteur Coppey via zijn studentenjob en besloot hier zijn stage van twee maanden te lopen. Traiteur Coppey, met meer dan 30 jaar ervaring in het organiseren van feesten, biedt dagelijks bedrijfsevenementen en particuliere feesten aan. Van walking dinners tot broodjesbuffetten, en van communiefeesten tot huwelijken, ze zorgen altijd voor een onvergetelijke ervaring. Tijdens zijn stage werkte Tibo samen met een gedreven team van vaste medewerkers, jobstudenten en flexi-jobbers. Samen zorgden ze ervoor dat klanten zich te gast voelden op hun eigen feest.

Tibo

De klant bepaalt het menu en de stijl, en Traiteur Coppey giet dit in een onovertroffen ervaring waar ze jaren later nog met plezier aan terugdenken. En ik ook.

Tibo
TIbo
Stagiair bij Traiteur Coppey

Lamya bij Caleo Café

Lamya heeft net haar eerste academiejaar Logies-, Restaurant-, en Cateringmanagement afgerond met een operationele stage bij Caleo Café, een casual neighbourhood bistro in de St. Bonifacewijk van Elsene. Ze koos bewust voor Caleo Café vanwege hun focus op huisgemaakt, lokaal en kwalitatief voedsel. Alles, van gebakjes tot limonades, wordt met liefde en seizoensgebonden gemaakt door een fantastisch team.

Als zaalmedewerker heeft Lamya een veelzijdige ervaring opgedaan. Ze heeft zowel praktische als sociale vaardigheden kunnen ontwikkelen. "Ik heb geleerd hoe ik gasten moet verwelkomen en bedienen, barista skills geoefend en zelfs latte art geleerd," vertelt Lamya. Ze werd ondergedompeld in de gezellige, familiale sfeer van Caleo Café, waar ze een geweldig team en vaste klanten leerde kennen.

Lamya

Ik vertrek met een sterke basis om mijn droom te realiseren: het openen van mijn eigen koffiezaak.

Lamya
Stagiaire bij Caleo Café

Boris bij Sheraton Brussels Airport Hotel

Boris liep stage als frontoffice medewerker bij Sheraton Brussels Airport Hotel, een 4-sterren hotel op wandelafstand van Brussels Airport. Met 294 kamers en suites is dit een van de drukst bezette hotels van ons land. Het 25-koppige team verzorgt dagelijks maar liefst 200 check-ins en check-outs. Tijdens zijn stage leerde Boris de procedures en standaards van Marriott kennen, snel te schakelen tussen verschillende talen en culturen, en het PMS-systeem onder de knie te krijgen.

Hij ontdekte dat hij het meeste houdt van het contact met gasten, de rush-hours en het feit dat elke dag anders is. "Het is een dynamische werkomgeving waar ik veel heb geleerd en enorm van heb genoten," zegt Boris. Zijn stage bij Sheraton Brussels Airport Hotel heeft zijn passie voor hospitality verder aangewakkerd.

Boris

Een leerrijke ervaring

Deze drie verhalen van onze eerstejaars laten zien hoe divers en boeiend de stages binnen de opleiding Logies-, Restaurant-, en Cateringmanagement kunnen zijn. Of het nu gaat om het organiseren van onvergetelijke evenementen, het werken in een gezellige bistro of het dynamische leven in een groot hotel, onze studenten hebben waardevolle ervaringen opgedaan die hen voorbereiden op een succesvolle carrière in de gastvrijheidssector. Wij zijn alvast benieuwd waar ze volgend jaar gaan stage lopen!

Spreken deze stageverhalen tot jouw verbeelding en ben je geïnteresseerd in een praktijkgerichte opleiding? Bekijk dan zeker eens de opleiding Logies-, Restaurant-, en Cateringmanagement