studenten Organisatie & Management

Organisatie & Management krijgt lovend rapport van peer review-commissie

De opleiding Organisatie & Management mag na maanden van intensieve voorbereiding terugblikken op een succesvolle peer review. Net voor de paasvakantie toonde ze twee dagen lang aan de zorgvuldig samengestelde commissie wat ze in haar mars heeft. Tijdens de eerste mondelinge terugmelding was de commissie vol lof. Het is nog even wachten op het officiële rapport, maar de opleiding krijgt al mee dat ze overtuigt en voldoet aan alle kwaliteitseisen.

De commissieleden bevroegen het management over visie, profiel, kwaliteitsbewaking en gerealiseerd eindniveau. Ze maakten kennis met een enthousiast opleidingsteam, geëngageerde studenten, gepassioneerde alumni en verschillende partners uit het werkveld.

De office manager van de toekomst, een organisatie-expert van de 21ste eeuw.

Voorzitter Greetje van Vroonhoven loofde het gepassioneerde team en waardeerde de meertalige aanpak en begeleiding die de studenten krijgen gedurende hun traject. De commissie benadrukte de belangrijke emancipatorische waarde van de opleiding, want de studenten krijgen de tijd om te groeien doorheen hun gehele traject. Het regende pluimpjes voor onder andere het taalportfolio Linguis, “een out of the box concept”.

En ook de interactie tussen docenten, de samenhang tussen de verschillende vakken, het opzet van de bachelorproef, de focus op creativiteit en het ontwikkelen en stimuleren van soft skills bij de studenten zijn voorbeelden van sterke punten die de commissieleden duidelijk konden smaken.

Kortom, de commissie was behoorlijk onder de indruk van de resultaten die de opleiding boekt.

De commissie

“Het is een gedreven opleiding, die gedurfde en unieke keuzes weet te maken. We merkten ook een grote tevredenheid bij de stakeholders. We hebben veel positiefs gezien.”