Studenten programmeren

Opleiding Graduaat Programmeren, de weg naar innovatie!

De opleiding programmeren wordt volledig vernieuwd. We kiezen volop voor innovatie en hanteren een nieuwe aanpak die studenten opleidt tot volwaardige IT professionals, in nauw contact met bedrijfswereld.

Projectgestuurd leren

We gaan voluit voor een projectgestuurde challenge based aanpak met persoonlijke coaching. Klassieke evaluaties zoals examens vervangen we door projecten uit de realiteit, aangeleverd door de industrie.  Studenten werken actief in groep samen en leren actief omgaan met een steeds sneller veranderende wereld. Om een naadloze integratie met het werkveld te garanderen, is een partnership met het IT- en business consultancybedrijf Delaware opgezet.

Tijdens de opleiding krijgen studenten een solide basis in programmeren, dataverwerking, webontwikkeling en software ontwikkeling op enterprise niveau. Verder worden ze opgeleid in de nieuwste technologieën zoals artificiële intelligentie en cloudtechnologie. Om persoonlijke ontwikkeling te stimuleren, voorzien we veel keuzevrijheid op basis van hun eigen interesses.

In het laatste semester doen studenten een fulltime stage, waar ze alle vaardigheden die ze hebben geleerd meteen kunnen toepassen in de realiteit.

Flexibele opties voor werkstudenten

Voor werkende studenten is er een nieuw flexibel online (avond)programma opgezet waarbij studenten persoonlijke coaching krijgen, zonder ze stage hoeven te doen. Voor hen duurt de opleiding 2,5 jaar.

Meer info?

Programmeren - Graduaat | Erasmushogeschool Brussel