Internationaal curriculum

Nieuw internationaal curriculum: Training educatieve professionals

De Erasmushogeschool Brussel zet niet alleen binnen zijn metropolitane stad, maar ook over de landsgrenzen heen, sterk in op samenwerken. Dat is al lang geen geheim meer. Tot op vandaag werkt onze hogeschool bijna continu mee aan inspirerende projecten en wordt onze expertise heel sterk gesmaakt. Zo gaan begin november twee nieuwe Erasmus+ projecten van start.

Momenteel lopen er ook al 3 Key Action projecten van het departement Onderwijs en Pedagogie, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van een nieuw internationaal curriculum voor professionals. Hier gingen de opleidingen Pedagogie van het jonge kind en Kleuteronderwijs en het kenniscentrum Urban Coaching & Education de uitdaging aan met partners uit Italië en Hongarije.

Hierbij ligt de focus op het trainen van interculturele vaardigheden, kennis en vooral ook de basishouding van zowel toekomstige als huidige professionals. Een samenwerking dus tussen de Erasmushogeschool, de Elte Tok universiteit in Budapest, de Unifi universiteit in Firenze en praktijkpartners ARCA en JEB.

Wil je graag meer info? Stuur een mail naar i.ecec@ehb.be.