musical RENT

Musicalstudente Lien Van den Bossche krijgt een hoofdrol in ‘RENT’

Vanaf 29 oktober 2021 kan je op de unieke site van de Blikfabriek van Hoboken terecht voor exclusieve previews van de nieuwe Vlaamse versie van de rockmusical ‘RENT’, die in 1996 op Broadway in première ging. Tot haar verrassing kreeg Lien Van den Bossche, studente Musical aan het Koninklijk Conservatorium Brussel (Erasmushogeschool Brussel), één van de hoofdrollen in deze grote musicalproductie van het productiehuis Deep Bridge.

“Het is inderdaad een hele mooie kans die ik krijg als stagiaire, binnen mijn musicalopleiding. Ik heb al hoofdrollen gespeeld in o.a. ‘Magdalena’, ‘She Loves Me’ en ‘Sweet Charity’, maar ‘RENT’ is toch nog van een ander kaliber. Dit is inderdaad dé musical waar je graag wil in meespelen, zeker met deze fantastische cast”, zegt Lien enthousiast.

De rockmusical ‘RENT’ vertelt het verhaal van een vriendengroep die worstelt met het najagen van hun dromen, in een wereld van grote sociale en politieke onrust, gedomineerd door het AIDS-virus dat veel levens eist. De omstandigheden, geldgebrek en druggebruik, dagen hen fysiek en mentaal uit. Het thema en de achtergrond, geïnspireerd op Puccini’s ‘La Boheme’ is nog steeds brandend actueel.

Ook opleidingshoofd Lulu Aertgeerts van het Koninklijke Conservatorium Brussel, (School of Arts van de Erasmushogeschool Brussel) is niet verrast over de succesvolle ‘RENT’ auditie van Lien Van den Bossche: “Vanuit de opleiding organiseren we elk jaar een stage-auditie, waarbij productiehuizen stageplekken aanbieden. ‘RENT’-regisseur Stany Crets had haar toen al aan het werk gezien op onze hogeschool. Deep Bridge heeft haar, binnen haar stage, aangemoedigd om ook effectief mee te doen aan de audities voor de rol van Mimi Marquez in ‘RENT’ en ze bleek meteen de geknipte persoon.” Zij zal nu als stagiaire op scene staan naast voormalig ‘Thuis’-acteur Pieter Jan De Paepe en ‘Mozart’-rockstar Ruben Van Keer én tal van haar medestudenten.

Lees meer en bekijk de foto's in dit persbericht.