Jan Van Lent voedings- en dieetkunde EhB

Lange afstand en studeren

Ik ben Jana Van Lent, 20 jaar, student voedings-en dieetkunde en topsportatlete aan de Ehb! Ik ben gebeten door het lange afstandslopen (3-10 km). Ik loop graag zowel op een modderig als een heel snel parcours. Vorig jaar heb ik de overstap gemaakt naar EhB en daarnaast heb ik me ook aangesloten bij Excelsior, een atletiekclub in Brussel. De combinatie topsport en studeren is niet altijd eenvoudig.

Persoonlijke aanpak

Maar de persoonlijke aanpak van EhB en een programma op maat maakt het er een stuk makkelijker op. Ook het topsportstatuut helpt me hier enorm bij en biedt een houvast als je je focus even verlegt van studie naar sport. Als sporter kom je immers vaak voor verrassingen te staan. Zo kwam ik onverwachts veel dichter bij de EK selectielimiet op de 10km dan vooraf gedacht. Daarom wil ik daar nu volop voor gaan. De weinige wedstrijden waarop ik mij kan selecteren en de nakende examenperiode maken het een moeilijke periode. Ik zal mijn planning nog eens helemaal moeten herbekijken.

Flexibel traject

Dankzij het flexibel werktraject, staan we kort bij onze docenten en ook bij medestudenten. Voor mij zijn de vaste lesdagen op vrijdag zeker iets om naar uit te kijken. Door onze kleine groep is het altijd leuk bijpraten. Er wordt ook veel begrip getoond als je een les niet aanwezig kan zijn. Datzelfde gevoel heb ik ook bij de docenten, topsportcoördinator, studentenbegeleiders, … en dat maakt de Ehb uniek.