EHBC

Laatstejaarsstudenten maken podcastreeks EHBC

Je leest het goed, we bedoelen niet EhB, niet EHBO, maar wel Eerste Hulp Bij Communicatie (EHBC)! Twee laatstejaarsstudenten uit de bacheloropleiding Communicatie produceerden hun allereerste podcast, genaamd EHBC.

Luisteren, luisteren, luisteren

Maria Nkanu Nkanu en Ginikachukwu Uchendu richtten de podcast op in het kader van hun opleiding voor het vak Communicatiecase uit persoonlijk engagement. Dit is een vak waarin studenten gedurende 75 uur aan een project mogen werken die een link heeft met de aspecten van de richting Communicatie.

In hun podcast vind je praktische tips, verfrissende inzichten en gesprekken met inspirerende gasten die je helpen uit te blinken in je studie Communicatie aan Erasmushogeschool Brussel. Van studiestress tot beheersing van sociale media. Met EHBC willen ze jou de ultieme eerstehulpkit geven voor een levendige studentenperiode en een toekomstbestendige communicatie carrière.

EHBC

"Een podcast hosten betekent niet alleen dat je jouw eigen stem laat horen, maar ook dat je écht luistert naar anderen. Vooral tijdens het editen, keer op keer."

Maria Nkanu Nkanu
Bezieler EHBC

De podcast

Er zijn in totaal zes afleveringen gemaakt, waarvan de laatste afgelopen vrijdag is gepubliceerd. Deze zijn allemaal gemaakt door studenten voor studenten.

• Aflevering #1 – Bureau (met Esthée)
  • Aflevering #2 – Op kot (met Yasmine)
  • Aflevering #3 – International (with Laura)
  • Aflevering #4 – BLIP & op Erasmus (met Merylin)
  • Aflevering #5 – PDT Student (met Gini)
  • Aflevering #6 – Brussel (met Klara-Lien)

Je kan de afleveringen exclusief beluisteren op Spotify onder de naam EHBC. Volg zeker ook hun Instagram-kanaal, ehb.com, voor meer info.

Veel luisterplezier!