Computable awards

Kris Poté als jurylid bij de Computable Awards 2024

De prestigieuze Computable Awards werden op 30 mei 2024 voor de negende keer uitgereikt. Dit evenement, georganiseerd door Computable, erkent en beloont uitmuntendheid in de IT-sector in elf verschillende categorieën. Deze prijzen worden toegekend aan start-ups, projecten, sociale innovaties en personen die zich volgens Computable-lezers, de redactie én de vakjury in het afgelopen jaar nadrukkelijk hebben onderscheiden.

Computable Awards

De Computable Awards, geleid door Computable-hoofdredacteur William Visterin, behoren samen met de prijzen van DataNews tot de belangrijkste onderscheidingen in de Belgische IT-wereld. Een van de juryleden dit jaar was Kris Poté, docent Communicatie aan onze hogeschool. Samen met Peter Witsenburg, een expert in cloudtechnologie, en Frederik Tibau, een investeringsexpert van beroepsfederatie Agoria, beoordeelde Poté de inzendingen op de CyberSec Europe beurs.

Computable awards

Als EhB docent had ik vooral aandacht voor het communicatie- en marketingpotentieel van de start-ups. Naast de pure technologie op zich konden we merken dat vele start-ups ook voldoende aandacht hebben voor hun businessmodel, gelukkig maar. Bij de hogescholen stak er één project bovenuit, met voldoende voorbereidende research, een testfase en het gebruik van artificiële intelligentie in hun werkstuk.

Kris Poté
Docent Communicatie

En de winnaars zijn...

De jury waar Kris deel van was, was verantwoordelijk voor de categorieën "Start Up of the Year Award" en "Next Generation Award". In de categorie "Start Up of the Year Award", gericht op bedrijven jonger dan vijf jaar, ging de hoofdprijs naar Aikido Security, met Ixor Docs als runner-up. Voor de "Next Generation Award", bedoeld voor universiteiten en hogescholen, won Karel de Grote Hogeschool, gevolgd door de AP Hogeschool Antwerpen als runner-up.

Het was een boeiend evenement dat de veelbelovende toekomst van de IT-sector benadrukt!