Helga Coppen

Helga Coppen is verkozen tot voorzitter van UAB

Helga Coppen volgt Caroline Gennez op als voorzitter Universitaire Associatie Brussel (UAB)
Helga Coppen is verkozen tot voorzitter van de Universitaire Associatie Brussel (UAB). Zij is sinds 2017 adjunct-administrateur-generaal bij de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV) en woont in Schaarbeek. Als voorzitter van de UAB volgt zij Caroline Gennez op.

De Universitaire Associatie Brussel is het samenwerkingsverband tussen de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en de Erasmushogeschool Brussel (EhB) en bundelt ruim 180 academische en professionele opleidingen en 26.000 studenten. Helga Coppen volgt als voorzitter van de UAB Caroline Gennez op die minister van Ontwikkelingssamenwerking en Grootstedenbeleid werd in de federale regering. Caroline Gennez was voorzitter sinds december 2013.

Helga Coppen (43) is juriste en werkt sinds 2017 bij de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV). Voorheen was ze al betrokken bij het hogeronderwijsbeleid o.a. sinds 2017 als lid van de Raad van Toezicht en het College van Bestuur van de EhB. In de Raad van Bestuur en de Universiteitsraad van de VUB wordt zij als waarnemer opgenomen.

Helga Coppen: “Ik ben vereerd met de verkiezing als voorzitter en kijk ernaar uit om het onderwijslandschap in Brussel verder mee vorm te geven. Brussel is de stad waar ik woon, een stad naar mijn hart. Brussel is inspirerend, bruisend, uitdagend en internationaal. We willen Brussel verder uitbouwen als grootste studentenstad voor nog meer Vlamingen en Brusselaars dan vandaag. Daarom is het cruciaal dat de VUB en de EhB fors blijven inzetten op samenwerking. Het stimuleren van sociale mobiliteit en maatschappelijke betrokkenheid zijn mijn stokpaardjes. Vanuit mijn ervaring wil ik ook het netwerk en de samenwerking tussen de arbeidsmarkt en het hoger onderwijs versterken.”

Lees meer hier.