jao

Graduaat Juridisch-Administratieve Ondersteuning nu ook in Brussel!

Vanaf februari 2024 start Erasmushogeschool Brussel met een gloednieuw werktraject van het Graduaat Juridisch-Administratieve Ondersteuning in Brussel.

Juridisch-Administratieve Ondersteuning aan EhB is een praktijkgerichte opleiding met docenten uit het werkveld dat je voorbereid voor de functie van juridisch-administratief ondersteuner. In de opleiding volg je zowel een luik administratieve vakken als een groot pakket aan rechtsvakken zoals Strafrecht & strafvordering, Publiek recht of Vennootschapsrecht. Het nieuwe werktraject is een antwoord op de vraag aan een verkorte opleiding in Brussel en bouwt verder op de ervaring en succes van het reguliere graduaat Juridisch-Administratieve Ondersteuning op de EhB-campus in Leuven.

Traject op maat

Het werktraject in Brussel is ideaal voor mensen die al actief zijn in de juridische of openbare sector als medewerker. Maar ook werkstudenten die op zoek zijn naar een juridische opleiding zijn welkom in het nieuwe traject.

Als werkstudent volg je de opleiding in blended onderwijs, waarbij de student slechts enkele keren per semester op de campus wordt verwacht. Daarnaast geven we vooral online les. Mensen die al actief zijn in de juridische sector (advocatenkantoor, notaris, overheid, griffie, juridische dienst, ...) kunnen een verkort traject volgen.

“Dat houdt in dat je vrijstellingen krijgt voor een pakket van 35 studiepunten. Dit maakt het mogelijk om de opleiding op anderhalf jaar te doorlopen in plaats van twee jaar. Dus als je start in februari 2024 kan je al afstuderen in juni 2025”, aldus Kevin Linsingh, het opleidingshoofd.

Inschrijven

Zin om het juridische werkveld te versterken met je dossierkennis en je ijzersterke administratie? Zoek niet verder en bekijk de mogelijkheden binnen de praktijkgerichte graduaatsopleiding. Op deze pagina kan je van start met je inschrijving. Je vindt er alle belangrijke info terug: wat moet je in orde brengen, hoeveel kost studeren, wat met je leerkrediet, toelatingsvoorwaarden, financiële steun enz.

Je kan je inschrijving volledig online afronden, je kan langskomen op het studentensecretariaat of tijdens onze volgende infodag op 31 januari, van 17u tot 19u. Nog vragen over je inschrijving? Stuur een mail naar Sarah Ronse via graduaat.juridische@ehb.be.