Thibaut, Samir & Lucas werken hun final project af

Final projects bij opleiding Elektromechanische Systemen

Het academiejaar loopt langzaam op zijn einde. Het is druk op campus Kaai want alle leerlingen zijn bezig hun final projects aan het afwerken.
Ook bij de opleiding Elektromechanische Systemen zijn studenten in de weer met robotarmen, vleesmolens & wasmachines, bekabeling, ... en worden projecten afgewerkt.

We vroegen Samir, Thibaut & Lucas, eerstejaars elektromechanische systemen, waarmee ze bezig zijn.

Thibaut: 'We hebben ervoor gekozen een 'pick-and-place' machine te ontwikkelen waarbij bakjes op basis van kleur op de juiste plaats worden gezet. Met dit project combineren we bijna alle vakken die we tot nu toe gekregen hebben, wat het een heel afwisselend en interessant project maakt: pneumatiek, technisch tekenen, automatisering, sensoren, ... komen allemaal aan bod'.

Lucas: 'Er is een geleidelijke opbouw en flow in de lessen. Van mechanica en machineleer ga je naar automatisering en technisch tekenen waardoor je echt al superveel kan op het einde van één jaar. Dat kan je ook in ons project zien.'

Samir: 'We zijn hier ongeveer 1,5 maand geleden aan begonnen en zijn fier dat we dit hebben kunnen realiseren.'

Elektromechanische Systemen final project

Wat willen jullie met deze opleiding bereiken?

Thibaut: 'Ik zou heel erg graag zelfstandige elektricien willen worden'.

Lucas: 'Mijn bedoeling is om in de HVAC-richting terecht te komen'.

Hebben jullie advies voor studenten die de opleiding willen doen?

Thibaut: 'Het is echt een super haalbare, laagdrempelige en hands-on opleiding met goede begeleiding. Je hebt enkel je motivatie nodig om te starten!'.

Studenten EMS werken final project af