Studenten Ehb Helsinki

EhB-studenten te gast aan Finse universiteit

Enkele studenten van Office Management zijn deze week te gast in de Finse hoofdstad Helsinki. Twee teams van studenten van de Erasmushogeschool Brussel (opleiding Office Management) en Haaga Helia University of Applied Sciences (opleidingen Business Administration & Multilingual Management Assistant) onderzoeken in opdracht van de Finse startup Treanglo of de “Kide app” ook op de Belgische markt kan gelanceerd worden. Deze app is een platform voor de promotie en verkoop van evenementen georganiseerd door studentenorganisaties.

Na de briefing van de CEO van Treanglo, gingen de teams onder begeleiding van coaches Olli Laintila, Matthijs Van der Want en Ellen Thielemans aan de slag om een “value proposition canvas” op te stellen. Dat is een hulpmiddel dat dient als een raamwerk om ervoor te zorgen dat het product en de markt op elkaar zijn afgestemd.

Studenten ehb Helsinki
Studenten office management Helsinki

De komende dagen staan er nog heel wat activiteiten op het programma zoals cross cultural activiteiten, een bedrijfsbezoek, sessies rond digital & content marketing, een workshop “dream your way to the top”, een ontmoeting met een huidige gebruiker van de “Kide app” en een aantal teammeetings.

Nadien werken de teams virtueel de opdracht verder uit en tijdens de International Days van Erasmushogeschool Brussel, pitchen ze hun bevindingen en geven gefundeerd advies aan de opdrachtgever.