Eerstejaars Journalistiek interviewden laatstejaars van IHECS

Van journalist tot journalist

Binnen het vak Journalistieke Praktijk 2 kregen de eerstejaarsstudenten Journalistiek de opdracht om een student van l'Institut des Hautes Études des Communications Sociales (IHECS) te interviewen. Dit waren niet zomaar studenten, het waren ook journalisten in opleiding uit de bachelor- en masteropleiding.

60 studenten van de eigen opleiding Journalistiek namen deel aan dit boeiende project, samen met een gelijk aantal studenten van IHECS. Met vragen als "Waarom heb je voor Brussel gekozen?", "Wat spreekt je aan in de journalistiek?" en "Wat zijn je ambities als journalist?" gingen ze aan de slag en schaafden ze hun interviewtechnieken bij.

Brussel als leeromgeving

Hoewel IHECS vlakbij campus Bloemenhof ligt, opende deze opdracht een nieuw venster naar Brussel voor de studenten. Zo ontdekten ze een andere campus en maakten ze kennis met Franstalige medestudenten met een gemeenschappelijke passie voor het journalistieke leven.

Laten we meer van dit soort projecten omarmen en zo onze horizon verbreden!

Journalistiek op verplaatsing