Mike Derycke getuigt in het VTM-nieuws

Videogames liggen onder vuur! Een docent en een student Multec getuigen in het VTM-nieuws.

Onlangs was er veel te doen rond zogenoemde “loot boxen”, virtuele schatkisten die al dan niet fel gegeerde items bevatten die spelers tijdens het spel kunnen gebruiken. Spelers weten vooraf niet wat er in zo'n loot box steekt. Volgens de kansspelcommissie is dat gokken.

VTM nieuws wou er alles over weten en vroeg expert Mike Derycke, docent Multimedia en Communicatietechnologie aan de Erasmushogeschool, hoe de vork nu in de steel zit. Ook student Kyo Schelfhout vertelde over zijn ervaringen.

Aangezien game development tot het ruime programma van de opleiding behoort, volgen we dit uiteraard op de voet op.