BrOLL maakt STOEMP

BrOLL zorgde voor leven op de campus deze zomer!

BrOLL: van campus Kanal tot Bozar!

Het academiejaar 2023-2024 is nog niet gestart en toch was er al heel wat beweging op campus Kanal. De gangen echoden namelijk gelach en getrippel van kinderen tussen zes en acht jaar, een heel ander publiek dan de studenten die we volgende week verwachten.

BrOLL maakt(e) STOEMP!

Vier dagen lang kwam er een groep van kinderen spelen en ontdekken op campus Kanal tijdens de speelweek van Brussels Open Living Lab, BrOLL. Het concept van de speelweek? BrOLL maakt STOEMP! De kinderen leerden koken en bricoleren met brol en verzonnen de gekste recepten. Vier dagen lang stond een gastronomisch avontuur centraal. De finale vond plaats in Bozar, genodigden kregen ook een rol in het fictieve restaurant dat daar met fantasie werd opgesteld. Het werd een ode aan de verbeelding, een gesmaakt palet van creatieve ontmoetingen.

brol

Brussels Open Living Lab

BrOLL is een project dat kinderen en volwassenen uit verschillende leefwerelden verbindt door samen te exploreren, te experimenteren en te spelen met ‘brol’. Oude en afgedankte materialen en restjes worden gebruikt om te creëren. BrOLL is het resultaat van de sociaal-culturele, kunstzinnige en pedagogische expertise binnen de Bachelor Pedagogie van het jonge kind aan de Erasmushogeschool Brussel.

brol