EK

Alumnus Journalistiek interviewt alumnus Communicatie

Onze alumni doen het fantastisch! Het is geweldig om te zien hoe hun professionele paden elkaar kruisen. Zo interviewde Frank Dekeyser, alumnus van de opleiding Journalistiek, Filip Van Doorslaer, alumnus van de richting Communicatie.

Filip Van Doorslaer over clash Servië-Engeland

Filip, Venue Manager of beter gezegd stadiondirecteur, had gisteren een pittige vuurdoop met de wedstrijd Servië-Engeland. Frank interviewde hem voor Het Laatste Nieuws over het Europees kampioenschap (EK) dat volop bezig is. Filip is momenteel in Gelsenkirchen om het EK voetbal verder voor te bereiden en in goede banen te laten lopen. In het artikel benadrukt hij het belang van planning en samenwerking bij een evenement van deze omvang. “Een EK is iets anders dan een gewone competitiewedstrijd, qua mediabelasting is een EK een pak groter,” vertelt Filip. Samen met zijn team van 70 medewerkers zorgt hij ervoor dat alles vlot verloopt in en rond de Veltins-Arena.

Filip legt ook uit hoe de Duitsers hard werken om alles soepel te laten verlopen, wat cruciaal is voor het succes van zo'n groot toernooi: “Je merkt aan alles dat dit EK belangrijk is voor Duitsland. Ze willen het best mogelijk georganiseerde toernooi. Voor iedereen: supporters, teams, journalisten, partners… Wees gerust: de Duitsers zijn er extreem hard mee bezig.”.

Ambieer je ook een carrière in het profvoetbal?

Communicatieprofessionals en journalisten zijn in elke branche nodig! Bekijk zeker eens de opleidingspagina van de opleidingen Communicatie en Journalistiek bij interesse.

Lees het volledige interview met Filip Van Doorslaer op HLN voor meer inzichten en details over zijn ervaringen en uitdagingen bij het organiseren van het EK. Het artikel is beschikbaar voor abonnees.