Bij Multimedia- en communicatietechnologie ligt de focus op de creatie van interactieve multimedia-producten. Daarbij wordt met de meest innovatieve technologieën geëxperimenteerd: motion capture, Augmented Reality (AR), artificial intelligence, Internet of Things, ...
Na 3 jaar worden ze uitgedaagd om hun kennis en expertise te gebruiken voor hun eindwerk. Axel Iradukunda was 1 van die studenten. Na een geanimeerde discussie met zijn nicht, wilde hij een betere manier vinden om AR in te zetten voor cosmetica.
Daarvoor ging hij al snel richting ontwerptafel samen met ICI Paris XL en Be Creative Make up. Het idee om een snapchatfilter te maken die verschillende cosmeticaproducten op je gezicht tovert werd al snel realiteit. En dat dankzij de uitgebreide mogelijkheden van onder meer Augmented Reality en SnapChat Studio.
Praktijk is een belangrijk onderdeel van de opleiding en niet alleen via het eindwerk. Elk semester worden er in kleine teams multimedia-toepassingen ontwikkeld. Van concept tot realisatie, in opdracht van een echte klant en onder begeleiding van specialisten uit de bedrijfswereld.
Meer info over het eindwerk van Axel Iradukunda kan je terugvinden op zijn website.
Ook van start gaan met AR en nog veel meer toepassingen?
Dit jaar viert de bacheloropleiding Idea & Innovation Management haar 10-jarig jubileum. Om dit bijzondere moment te vieren, stelden we 10 vragen aan het opleidingshoofd Walter Vandervelde. Want zelfs na 10 jaar staan er nog veel spannende ontwikkelingen op de planning voor IIM.
Maar liefst 741 leerlingen namen dit academiejaar deel aan een reeks boeiende workshops op onze campus in Jette. Deze workshops, variërend van Workshop CSI DNA-analyse Wie is de dader, Workshop Basic Life Support & AED, Worshop CSI: onschuldig poeder of drug, Workshop Krijg grip op je GIP, Workshop Smaak-maker,… bieden een praktische en interactieve kijk in de wereld van zorgberoepen en wetenschappen.