Ready To Read: Inspiratienamiddag

Waar?
campus Kanal - Slotstraat 28, 1000 Brussel

Ready To Read?

Een praktische en internationale inkijk bij ontluikende geletterdheid voor professionals die werken met jonge kinderen.

Deze inspiratienamiddag staat helemaal in het teken van vroege en ontluikende geletterdheid. Een thema waarvan het belang nooit in vraag werd gesteld en tegelijkertijd niet de aandacht krijgt die het verdient. Het Erasmus+ project Ready To Read vormt een eerste aanzet om hier verandering in te brengen. Want vroegere geletterdheid hoort op de agenda van elke organisatie en elke school.

Doorheen deze namiddag vertellen Brusselse collega’s en andere Europese professionals hoe ze rond dit thema aan de slag gaan. Ze zullen praktische werkwijzen delen die ten goede komen van elk kind in onze meertalige en grootstedelijke context. Aansluitend nemen we jullie ook mee in het verhaal van de Open Leesdeuren. Een perfecte combo voor wie het thema een warm hart toedraagt of met vroege geletterdheid aan de slag wil gaan.

Onze inspiratiedag is volzet. Wil je er toch graag bij zijn? Contacteer bert.wastijn@ehb.be.

13u00 Onthaal
13u30 Welkom & introductie