Taalbegeleiding

Studeren in het hoger onderwijs, daar komt ook heel wat taal bij kijken. Ben je op zoek naar hulp? Lees dan zeker verder op deze pagina.

Alle beginnende studenten leggen een screening Nederlands af. Die screening is bedoeld om jou snel een beeld te geven van je sterke punten en werkpunten.

Zodra je ingeschreven bent als student bij EhB, kan je oefenen op ons oefenplatform. Schrijf je in via taal.ehb.be of via de tegel ‘Oefenplatform’ op login.ehb.be.

Wil je individuele hulp? Dan kan je terecht bij onze taalondersteuners. Zij luisteren naar wat jij nodig hebt en gaan op zoek naar de gepaste ondersteuning. Bijvoorbeeld: ze lezen een taak na en geven jou advies op het vlak van taal en structuur.

Sommige opleidingen organiseren daarnaast workshops, conversatietafels, logopedielessen enzovoort. Informeer je bij je docenten of taalondersteuner.

Ontdek hieronder wie de taalondersteuner voor jouw opleiding is.

Onze taalondersteuners

M&M

Campus Bloemenhof

• Graduaat marketing- en communicatiesupport: Dorien Sauwens