Programmeren: Flexibel studeren

Hoe ziet het traject eruit

• Het traject is zo haalbaar mogelijk gemaakt.
  • De lessen zijn VOLLEDIG ONLINE (zelfstudie en online contactmomenten)
  • Je behaalt hetzelfde diploma als andere studenten op 3 jaar.
  • Werkzoekenden volgen een stage, wie een job heeft dient een Professional Skills Portfolio in.

Voor wie?

Heb je altijd al een passie gehad voor computers, programmeren en de IT-wereld? En wil je je carrière over een andere boeg gooien? Of werk je al in de IT-wereld en wil je je kennis uitbreiden? Volg dan deze graduaatsopleiding als werkstudent. Ook wie werkzoekende is kan via het werktraject een (extra) graduaatsdiploma behalen.

Lesprogramma

• Alle lessen zijn online te volgen, contactmomenten vinden 's avonds via teams plaats.
  • Het academiejaar is verdeeld in vier sprints, dit laat toe om onmiddellijk aan de slag te gaan met de praktijk. Voor het afstandstraject betekent dit dat je in zo'n sprint aan twee opleidingsonderdelen werkt.
  • Per academiejaar worden er gemiddeld 40 studiepunten opgenomen. Per studiepunt reken je tussen 25 en 30 uur studietijd.

Evaluatie

De algemene evaluaties zijn gebaseerd op projecten. Je plant met een maximum aan flexibiliteit om zo op je eigen tempo te studeren. Zo bestaat de mogelijkheid om deadlines voor opdrachten of projecten te verschuiven indien nodig en kan de stage, indien van toepassing, over een langere periode verspreid worden.

Vakken

Via de ECTS fiches kan je per vak de inhoud, doelstellingen en evaluatie terugvinden.

Organisatie Opleiding

De opleiding bestaat uit:

• Online organisatie, bestaande uit zelfstudiemodules of online contactmomenten.
  • Praktijkvakken en de mogelijkheid om je eigen werksituatie in de opleiding te verwerken.
  • persoonlijke contactmomenten op vraag, via Microsoft Teams.

Stage

In het laatste jaar van het modeltraject flexibel studeren zijn er twee stages van elk 7 weken voorzien. Beide stages kunnen in dezelfde organisatie doorgaan, op voorwaarde dat er voldoende groei mogelijk is. Bovendien voorzien we de mogelijkheid om jouw stages te spreiden over een langere periode en om opdrachten op de werkplek flexibel te plannen.

Beide stages hebben een dubbel doel. Enerzijds “meedraaien” als programmeur in het bedrijf en dus alle (hard én soft) skills die je geleerd hebt in de opleiding oefenen en toepassen op een echte werkcontext. Anderzijds het effectief ontwikkelen van een softwaretoepassing op de werkplek.

Wie reeds een voltijdse job heeft, kan verkiezen om geen stage af te leggen en een portfolio aan te leggen.

Studiekosten

Hieronder vind je een kort overzicht van de kosten. Lees hier een uitgebreid overzicht

Inschrijvingsgeld

Het inschrijvingsgeld aan een hogeschool hangt onder meer af van

• het type contract,
  • het aantal studiepunten waarvoor je je inschrijft,
  • je statuut.
  • Meer informatie vind je ook terug op de pagina van de Vlaamse overheid.

Vast gedeelte

Variabel gedeelte per studiepunt

Voltijdse studenten ’22-’23 (60 studiepunten)

Niet-beurstariefstudent

Bijna-beurstariefstudent

Beurstariefstudent

€ 115,

Opleiding gebonden kosten

Studiefinanciering

Inschrijvingsgeld, boeken en cursussen, vervoer … studeren kost wel wat. Maar dit mag geen hindernis vormen om te studeren aan EhB. Check alle mogelijkheden om ondersteuning te krijgen

Inschrijven

Klaar om je in te schrijven voor Programmeren? Top! Op deze pagina kan je van start met je inschrijving. Je vindt er alle belangrijke info terug: wat moet je in orde brengen, hoeveel kost studeren, wat met je leerkrediet, toelatingsvoorwaarden, financiële steun enz. Je kan je inschrijving volledig online afronden, je kan langskomen op ons studentensecretariaat of tijdens onze volgende infodag.

Vrijstellingen

• Volgde je voorheen al bepaalde opleidingen of heb je relevante werkervaring? Dan kan je bij ons een vrijstellingsdossier opstellen.

Steunmaatregelen

De combinatie van werken en studeren is niet altijd evident. Daarom heeft de overheid enkele maatregelen om de combinatie te vergemakkelijken. Op deze pagina vind je alle mogelijkheden, o.a. het Vlaams opleidingsverlof.

Nog vragen bij het werktraject? Neem contact op met het opleidingshoofd, steve.weemaels@ehb.be.

Openingsuren studentensecretariaat

Van maandag tot donderdag van 9u tot 16u, op vrijdag van 9u tot 15u.

Contact

Check zeker onze infomomenten. Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuws en events? Laat dan je gegevens achter