Technologisch verpleegkundige
Postgraduaat

Tech­nol­o­gisch verpleegkundige

Voor wie

De opleiding Postgraduaat technologisch verpleegkundige is toegankelijk voor studenten met basisopleiding:

• Bachelor in de Verpleegkunde

Voor wie

• Bachelor in de Verpleegkunde

Hoe ziet de opleiding eruit

De opleiding tot technologisch verpleegkundige is belangrijk om de volgende redenen:

1. Bijdrage aan de kwaliteit van zorg: een technologisch verpleegkundige kan bijdragen aan de kwaliteit van de zorg door gebruik te maken van de nieuwste technologieën en methoden in de verzorging van patiënten.
  2. Verbetering van de uitkomsten van de zorg: door de opleiding tot technologisch verpleegkundige te volgen, kunnen verpleegkundigen nauwkeuriger diagnose stellen en betere behandelplannen opstellen, wat leidt tot verbeterde uitkomsten voor de patiënt.
  3. Versterking van de rol van verpleegkundigen in de gezondheidszorg: door de opleiding tot technologisch verpleegkundige, kunnen verpleegkundigen meer verantwoordelijkheid nemen en een grotere bijdrage leveren aan de gezondheidszorg.
  4. Ondersteuning van interdisciplinaire samenwerking: door de opleiding tot technologisch verpleegkundige, kunnen verpleegkundigen beter samenwerken met andere zorgverleners, waaronder artsen, technici en andere verpleegkundigen.
  5. Persoonlijke groei en ontwikkeling: de opleiding tot technologisch verpleegkundige biedt verpleegkundigen de kans om zich verder te ontwikkelen en hun kennis en vaardigheden uit te breiden, wat leidt tot persoonlijke groei en verrijking van hun carrière.

Wat leer je

Een verpleegkundige in de medische beeldvorming heeft de volgende competenties:

1. Technische kennis: kennis van medische beeldvormingstechnieken en hoe deze toegepast worden in de verzorging van patiënten.
  2. Patiëntgerichtheid: vermogen om op een comfortabele en geruststellende manier te communiceren met patiënten en hen voor te bereiden op medische beeldvormingprocedures.
  3. Veiligheid: bewustzijn van de risico's en de verantwoordelijkheid om veiligheidsprocedures te volgen tijdens medische beeldvormingprocedures. Technische vaardigheden: vermogen om technische apparatuur en software te bedienen en de kwaliteit van de beelden te waarborgen.
  4. Interpersoonlijke vaardigheden: vermogen om te communiceren en samen te werken met andere leden van het medische team en patiënten en hun families.
  5. Continu leren: vermogen om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en technologieën in de medische beeldvorming en bereidheid om nieuwe vaardigheden te leren

Lesprogramma

Deze opleiding start in september 2024.

• Module 1: Radiobiologie: lessenrooster
  • Module 2: Therapievoorbereiding, -planning en beeldvorming: lessenrooster
  • Module 3: Hersenen, neus-keel-oor, hematologie en sarcomen, longen (thorax), borst en cardiologie: lessenrooster
  • Module 4: Klein bekken, onderste en bovenste digestieve organen: lessenrooster
  • Module 5: innovatieve technologieën: lessenrooster

Programmadetails volgen later

Na je studie

Indien je beschikt over een bachelorsdiploma dan ontvang je -na het succesvol doorlopen van de opleiding én het afleggen van een schriftelijk examen- een diploma 'Postgraduaat Technologisch Verpleegkundige' van 20 studiepunten.

Waar heb je les

Campus Jette

• In het groene Jette (Vlakbij Laarbeekbos)
  • Brussels Health Campus (samen met VUB en UZ Brussel)
  • Medische campus: eigen simulatiecentrum
  • Leuke studentenresto met broodjes, salades, soep & snacks
  • Fitness vlakbij
  • Vlot bereikbaar met trein, bus, tram, fiets, step
  • Voldoende parkeerplek
  • Groene buitenruimte

Contact:

Openingsuren studentensecretariaat:

• Elke werkdag open van 8u tot 17u. Op vrijdag gesloten vanaf 16u.

Studiekosten

Het inschrijvingsgeld bedraagt 1600 euro - inclusief- cursusmateriaal.
Het cursusmateriaal wordt online aangeboden.

Inschrijven

Geïnteresseerden kunnen bij vragen rechtstreeks contact opnemen met de coördinator Isolde Van Heymbeeck voor een persoonlijk gesprek.

Schrijf je hier in

Statusbericht

Dit formulier is nog niet open voor inzendingen, kom op een later moment nog eens terug.

• campus Jette
  • Laarbeeklaan 121