ChatGPT & Excel
Bij- en nascholing

Chat­G­PT & Excel — 24 10 2024

Excel is een Microsoft applicatie die heel goed ingeburgerd is bij organisatie. Het wordt voor allerlei toepassingen gebruikt, van takenlijstje tot datasheet. Microsoft is echter ook de moedermaatschappij van openai, die ChatGPT op de markt bracht. In de betalende versie is er mogelijkheid om via ChatGPT bewerkingen te doen op Excel; van het opmaken van een Excel tot heuse data analyses. Er wordt soms wel een gezegd dat een data scientist maar € 20 per maand meer kost (de kostprijs van een openai abonnement). Hoe je het meeste kunt halen uit het gebruik van ChatGPT met Excel is het onderwerp van deze opleiding.

Deze opleiding gaat door op 24 oktober 2024.

Tijdens deze sessie van 1 dag gaan we praktisch aan de slag met Excel en ChatGPT

• Een Excel pagina creëren via ChatGPT.
  • Data toevoegen en verwijderen via ChatGPT
  • Berekeningen uitvoeren via prompting
  • (Voorwaardelijke) opmaak via prompting
  • Grafieken maken via prompting
  • Data analyse via prompting

Na deze workshop heb je inzicht in het gebruik van ChatGPT met als doel het gebruik van Excel te versnellen en te automatiseren.

Doelpubliek

Iedereen die met Excel werkt

Programma

De sessie wordt heel praktijkgericht opgezet en je gaat zelf aan de slag met de aangeleverde content. We onderscheiden zes delen:

1. Een nieuwe manier om met Excel aan de slag te gaan
  2. Basisbewerkingen in Excel via prompting
  3. Opmaak in Excel via prompting
  4. Grafieken maken via prompting
  5. Basis data analyse via prompting
  6. Veel praktijk

• 1 dag
  • 9h-12h & 13h-16h
  • laptop is een noodzaak, abonnement (betalend) op chat.openai.com is aangeraden.

Waar volgt u deze vorming?

Campus Kaai

Campus Kaai is de thuis van onze studenten Design & Technologie, Musical en RITCS. Het is een bruisende IT- & kunstcampus. We zijn volop bezig aan de uitbreiding van campus Kaai. Met een nieuwbouw en renovatie bouwen we o.m. een theaterzaal en hightechfilmstudio.

• Brussel is het kloppend hart van de IT- en multimedia-industrie
  • Vlakbij station Brussel-Zuid
  • Vlot bereikbaar met trein, metro, fiets, step
  • IT-campus: medialab / fablab / design lab / netwerklab
  • Kunst-campus: musical, theater en drama
  • Leuke studentenresto met warme maaltijden, broodjes enz.
  • Groene buitenruimte
  • Opgelet: er zijn grote bouwwerken gaande op campus Kaai, waardoor er een nieuwe parkeerregeling is. Hier lees je er alles over.

Wat kost het?

Deze vorming kost €199.

Inschrijven

Klaar om je in te schrijven? Top! Vanaf juni 2024 kan je op deze pagina van start met je inschrijving.  Je kan je inschrijving volledig online afronden, je kan langskomen op ons studentensecretariaat of tijdens onze volgende infodag

Waar wenst u deze bijscholing te volgen? (meerdere opties mogelijk)

Vragen over deze bijscholing op maat?

Contacteer christophe.benoit@ehb.be