AI
Bij- en nascholing

Big Data & IoT (’24-’25)

Voor wie

• Voor studenten die geen bachelor diploma hebben maar toch een basiskennis Big Data & IoT willen opdoen als ze een voorkennis hebben in Data Science.
  • Software en AI-ingenieurs die meer willen bijleren over het werken met big data en IoT devices.
  • Studenten die interesse hebben in smart cities, het verwerken en ordenen van grote data loads.

Voor wie

Hoe ziet de opleiding eruit

IoT is aan een stevige opmars bezig. Smart cities, industrie 4.0, e-health, de toepassingen zijn legio. Door deze evolutie worden massa’s data gecreeërd die allemaal hun weg moeten vinden naar the Cloud en verwerkt worden tot voor de gebruiker interessante informatie. In deze cursus leren we technieken kennen om grote hoeveelheden data te verwerken en te visualiseren op een efficiënte manier. We maken ook kennis met de nieuwste trend van edge computing die de Cloud minder zwaar belast.

De bij- en nascholing start eind januari en gaat door op 3 dinsdagen. Je hebt in totaal 18 contacturen en je kan zelf kiezen om de les op campus of online mee te volgen.

Toelatingsvoorwaarden

• We verwachten van jou een basiskennis programmeren
  • Kennis van de Engelse taal

Na je studie

Je kan hierna de bij-nascholing AI-Project volgen.

Attest

Na het beëindigen van de opleiding krijg je een aanwezigheidsattest 'Big Data & IoT'

Waar heb je les

Campus Kaai

Campus Kaai is de thuis van onze studenten Design & Technologie, Musical en RITCS. Het is een bruisende IT- & kunstcampus. We zijn volop bezig aan de uitbreiding van campus Kaai. Met een nieuwbouw en renovatie bouwen we o.m. een theaterzaal en hightechfilmstudio.

• Brussel is het kloppend hart van de IT- en multimedia-industrie
  • Vlakbij station Brussel-Zuid
  • Vlot bereikbaar met trein, metro, fiets, step
  • IT-campus: medialab / fablab / design lab / netwerklab
  • Kunst-campus: musical, theater en drama
  • Leuke studentenresto met warme maaltijden, broodjes enz.
  • Groene buitenruimte
  • Opgelet: er zijn grote bouwwerken gaande op campus Kaai, waardoor er een nieuwe parkeerregeling is. Hier lees je er alles over.

Studiekosten

Het inschrijvingsgeld bedraagt 585 euro

Inschrijven

Klaar om je in te schrijven voor 'Big Data & IoT'? Top! Vanaf juni 2024 kan je op deze pagina van start met je inschrijving.  Je kan je inschrijving volledig online afronden, je kan langskomen op ons studentensecretariaat of tijdens onze volgende infodag.