Jaar 4 - Voedings- & Dieetkunde Werktraject

Veld
Toegepaste dieetleer en casuïstiek 3

Hier worden studenten vertrouwd gemaakt met de diagnosevorming van medische problematieken en pathologieën en de daaruit vloeiende preventieve, curatieve en ondersteunende voedingszorg en dieetmaatregelen bij volwassenen. We leggen het accent wordt op de voedingsaanbevelingen, dieetrichtlijnen, klinische voedingen en dieetproducten bij medische aandoeningen.

Kinderdieetleer en casuïstiek

Je wordt vertrouwd gemaakt met de diagnose vorming van medische problematieken en pathologieën en de daaruit vloeiende preventieve, curatieve en ondersteunende voedingszorg en dieetmaatregelen bij kinderen.

Wetenschappelijke onderzoeksvaardigheden 3

Dit omvat je bachelorproef. Deze is steeds opgebouwd uit een literatuurstudie en een praktisch deel waarbij wordt uitgegaan van een onderzoeksvraag. Het onderwerp kan je vrij kiezen!

Stageperiode 1 + 2

Je loopt twee maal acht weken stage in verschillende beroepsvelden waar  diëtisten hun activiteit kunnen uitoefenen. Voornamelijk in ziekenhuizen, specifieke instellingen zoals WZC en voedingsbedrijven. Je wordt begeleid en bijgestaan door de stagebegeleider van de instelling. Je moet zelfstandig resultaten kunnen berekenen, evalueren en rapporteren. Je krijgt een opgelegde taken mee door de stagecoördinator van de school.