Anouk Vanherf

Job title

Anouk Vanherf studeerde Germaanse Talen (Nederlands-Engels), Internationale Betrekkingen en Culturele Studies aan de KU Leuven. Sinds 2012 werkt ze aan de Erasmushogeschool Brussel. Ze is als lerarenopleider ook structureel onderzoeker bij Urban Coaching & Education. Eerder onderzoek focuste zich op de impact van een responsieve interactiestijl van leerkrachten op het reflecteren met kleuters. Momenteel bestudeert ze de rol van meertaligheid als troef voor krachtig onderwijs in de grootstad. Hiermee maakt de transfer van wetenschappelijke inzichten over het inzetten van thuistalen bij meertalige kinderen naar de concrete klaspraktijk, door strategisch en functioneel gebruik van thuistalen in verschillende leergebieden. (ORCID ID: 0000-0003-4992-4434)

Contact information:

ORCID